مقالات خانه هوشمند

نصب کلید لمسی

نصب آسان کلید لمسی

یکی از راحت‌ترین و دلپذیرترین تغییرات در زندگی می‌تواند تغییر چیدمان وسایل و یا نوسازی آن‌ها باشد. گاهی اوقات با تغییر کوچکی در خانه یک محیط متفاوتی ایجاد می‌شود. در نتیجه نیازی به تعویض وسایل بزرگ خانه نیست و تنها با تغییر کلید و پریزهای منزل ، محیط دلخواه خود را رقم بزنید. تنوع زیاد کلید لمسی سبب شده است تا به راحتی با هر سبک دکوراسیون و با هر سلیقه‌ای ترکیب شود. حتی بعضی از شرکت‌های تولیدکننده، کلید لمسی با طرح دلخواه شما را باتوجه به نیاز شما به صورت سفارشی در تعداد محدود تولید می‌کنند. در نمونه‌های با کیفیت کلید لمسی ، جنس روی کلید لمسی به جای پلکسی یا پلاستیک فشرده از شیشه است. این شیشه خاصیت ضد خش و خط دارد و به مرور زمان کدر نمی‌شود. در ادامه به تشریح انواع کلید لمسی از جمله کلید لمسی هوشمند WiFi ، کلید هوشمند بیسیم و سیمی می‌پردازیم. از کلید لمسی در محیط‌های مختلی مانند ادارات، منازل، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و … استفاده می‌کنند. کلید لمسی به دلیل لوکس بودن به ساختمان اعتبار می‌بخشد. ضمن این که هزینه آن نیز نه تنها برگشت‌پذیر است بلکه سودآور نیز می‌باشد. با انتخاب کلید لمسی مناسب، کیفیت زندگی خود را چندین برابر کنید.

نصب کلید لمسی

نصب کلید لمسی بسته به پروتکل آن متفاوت می‌باشد. اگر کلید لمسی هوشمند تحت پروتکل سیمی مثل پروتکل KNX باشد بایستی از هر کلید هوشمند نیز یک کابل KNX به تابلو برق هوشمند کشیده شود اما اگر کلید لمسی ، هوشمند نبوده یا تحت پروتکل بیسیم باشد، بدون هیچ تخریبی با کلید مکانیکی تعویض می‌گردد. البته لازم به ذکر است بعضی از کلید های لمسی هوشمند بیسیم به قوطی برق بزرگتری نسبت به قوطی برق کلید مکانیکی نیاز دارند که این مشکل نیز با یک تخریب جزئی که قابل چشم پوشی می‌باشد، حل می‌گردد.

شرکت هوش گستر آرکا در زمینه طراحی ، فروش و اجرای انواع محصولات هوشمند از جمله کلید لمسی هوشمند سیمی و بیسیم فعالیت دارد.

بهترین کلید لمسی

بهترین کلید لمسی باتوجه به نیاز و انتظارات کارفرما متفاوت می‌باشد و هر برند معایب و مزایای خود را دارد. اما نکته حائز اهمیت این است که کلید لمسی موردنظر گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش بلند مدت داشته باشد. چرا که به طور کلی سیستم هوشمند ، تکنولوژی نوظهوری است که با سرعت زیادی در حال پیشرفت است پس استفاده از خدماتی مانند به‌روزرسانی نرم‌افزاری سیستم‌ها، اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. محصولات شرکت هوش گستر آرکا همگی حداقل 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش دارند. کلید های لمسی شرکت هوش گستر آرکا همگی دارای استانداردهای جهانی RoHS ، FCC و CE هستند. در زیر به معرفی این استانداردها می‌پردازیم:

  • استاندارد RoHS: استاندارد RoHS مخفف عبارت Restriction of Certain Hazardous Substances می باشد. این استاندارد بر پایه ی قانونی است که استفاده از 6 ماده خطرناک را برای سازندگان تجهیزات سخت افزاری ممنوع کرده است. این 6 ماده عبارتند از: کادمیوم، جیوه، کرومیوم، PBB ، BDE و سرب که برای سلامتی انسان مضر می باشد.
  • استاندارد FCC: استاندارد FCC مخفف عبارت Federal Communications Commission می باشد. اگر یک تجهیز سخت افزاری این استاندارد را داشته باشد به این معنیست که این محصول در عملکرد سایر تجهیزات الکترونیکی نزدیک خود تداخلی ایجاد نمیکند.
  • استاندارد CE: استاندارد CE تضمین می کند که محصول مربوطه هیچ گونه ضرری برای سلامت و امنیت انسان و محیط زیست نخواهد داشت.