مقالات خانه هوشمند

هتل هوشمند

هتل هوشمند سبب سودرسانی به هتلدار، مهمانان و مهمانداران می‌شود. در هتل هوشمند همه کارها از جمله رزرو اتاق، باز کردن درب، کنترل سیستم روشنایی، تهویه و سرمایش گرمایش اتاق به وسیله گوشی مهمان انجام می‌گیرد. درواقع برای مهمان شخصی سازی می‌شود تا تجربه عالی و متفاوتی در این هتل داشته‌باشد. سیستم هوشمند سبب صرفه جویی در انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های هتلداری نیز می‌شود. همچنین مدیریت این هتل راحت‌تر است. امروزه اکثر هتل‌های معروف جهان هوشمند هستند.

امکانات هتل هوشمند

در هتل هوشمند سوالات مهمانان از طریق گوشی آن‌ها انجام می‌گیرد. به طور مثال مهمان، سفارش غذا یا نوشیدنی را به طور آنلاین از روی منو سفارش می‌دهد. همچنین سایر خدمات هتل مانند نظافت، اطلاع و رزرو استخر، باشگاه نیز از طریق گوشی موبایل یا از طریق مانیتور هوشمندی که در اتاق نصب شده‌است، قابل انجام است. این ویژگی هتل هوشمند سبب بهینه سازی در زمان کاری کارکنان و کاهش اشتباهات فردی و در نتیجه افزایش رضایت مشتری می‌گردد. همچنین اطلاعات و تمایلات شخصی مهمان در هتل هوشمند ثبت می‌شود تا در سفرهای بعدی با آرامش خاطر بیشتری این هتل را انتخاب کند. از دیگر امکانات هتل هوشمند هشدار برای تعمیر و نگهداری تجهیزات قبل از خرابی آن‌هاست. این مورد سبب کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری و افزایش ایمنی هتل می‌شود.

تجهیزات هتلی هوشمند

کلید هوشمند هتلی یکی از پرکاربردترین تجهیزات هتلی است. برای این کلیدها سناریوهای مختلف روشنایی می‌توان تنظیم کرد. به طور مثال با زدن یک کلید، سناریو خواب اجرا شود. به این صورت که تمام روشنایی اتاق خاموش شود و تنهایی چراغ خواب روشن بماند. این کلید علاوه بر امکانات بینظیری که در اختیار مهمان قرار میدهد، لوکس و زیباست. یکی دیگر از تجهیزات هتلی هوشمند، تاچ پنل هوشمندست که کلیه سیستم‌ها از جمله روشنایی، سرمایش گرمایش و پرده از روی این پنل مرکزی قابل دسترسی و کنترل است. در برخی از هتل‌های هوشمند از اسپیکر هوشمند نیز استفاده می‌شود که درخواست مهمان به صورت صوتی و از طریق اسپیکر هوشمند به مهماندار اعلام می‌گردد. دیگر تجهیزات هتلی هوشمند  اغلب مربوط به سیستم امنیتی هستند مانند قفل هوشمند، سنسورهای تشخیص گاز، دود و نشت آب.

هتل‌های هوشمند دنیا

در اینجا برخی از معروف‌ترین هتل‌های هوشمند را در سطح جهانی نام می‌بریم: سیتی هاب در آمستردام هلند، وین در لاس وگاس آمریکا، هن نا در توکیو ژاپن، یوتل در نیویورک آمریکا، آلما در بارسلونا اسپانیا، دبل یو در سنگاپور، NH کالکشن در برلین، الافت در کوپرتینو کالیفرنیا و …

هتل هوشمند در ایران

هوشمندسازی هتل در ایران روز به روز در حال گسترش است. البته در حال حاضر نیز برخی از هتل‌های تازه تاسیس هوشمند هستند. شرکت آرکا فعال در زمینه محصولات هوشمند هتلی از فروش تا طراحی و اجرا می‌باشد جهت دریافت مشاوره رایگان در این زمینه با ما تماس بگیرید. در ادامه برخی از هتل‌های هوشمند در ایران را نام می‌بریم: هتل شهمیرزاد در سمنان، هتل هنر در اصفهان، هتل چهارباغ در اصفهان، هتل درویشی در مشهد، هتل اکسین در آمل، هتل اسپیناس در امیران تهران  و …