سوالات متداول خانه هوشمند

در این مطلب آموزشی می‌خواهیم به یک سری سوالات متداول درباره خانه هوشمند و به طور کلی سوال های مبحث هوشمند سازی پاسخ دهیم .

سوال 1: خانه هوشمند چه مزایایی دارد ؟

به طور خلاصه ، خانه هوشمند کلیه تجهیزات برقی ساختمان را تحت یک محیط یکپارچه کنترل می‌کند . همچنین تجهیزات می‌توانند به صورت هوشمند برخی کارهای قابل برنامه‌ریزی را انجام دهند. با خانه هوشمند تجهیزات از هرجای دنیا، از طریق اینترنت قابل کنترل هستند. خانه هوشمند در بهینه سازی انرژی ، امنیت ، مراقبت از سالمندان وکودکان و راحت زندگی کردن به شما کمک می‌کند. مطالعه مطلب نیاز به هوشمندسازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سوال 2: خانه هوشمند برای انبوه سازان و فروشندگان چه مزیتی را ایجاد می کند ؟

یکی از سوال های ابتدایی درباره خانه هوشمند در رابطه با مزایاییست که برای انبوه‌سازان ایجاد می‌شود. قطعا هوشمند سازی مزیت رقابتی برای یک ساختمان درنظر گرفته‌می‌شود و می‌تواند در برندسازی ساختمان بسیار مثمر ثمر باشد. ایجاد رفاه و آسایش بیشتر برای ساکنین و خریدارها نکته مهمی است که همواره سازندگان بر آن توجه دارند.

سوال 3: از چه زمانی باید با شرکت های خانه هوشمند ارتباط برقرار کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بهترین مرحله جهت انجام پیش‌بینی‌ها و طراحی بهینه ، مرحله سفت‌کاری می‌باشد. البته حتی پس از برق‌کشی کامل می‌توان اقدام به هوشمندسازی بدون هیچ مشکلی نمود. اما با پیش‌بینی درمرحله سفت‌کاری می‌توان سیستم خانه هوشمند بهینه‌تر و با قیمت پایین‌تری طراحی کرد.

سوال 4: روش‌های سیمی یا بیسیم خانه هوشمند چه تفاوتی دارند و چه مزایایی را برای مشتریان ایجاد می‌کند ؟

روش‌های بیسیم و سیمی هر دو می‌توانند خانه شما را هوشمند کنند. مبحث مهم‌تر از بیسیم و یا سیمی بودن ، استفاده از پروتکل استاندارد و روش استاندارد می‌باشد. پروتکل استاندارد توسعه‌پذیر است و شما را به یک شرکت و یا یک برند وابسته نمی‌کند. به روزرسانی سیستم، عیب‌یابی و پشتیبانی سیستم را آسان‌تر می‌کند. از نظر مقایسه هزینه روش‌های بیسیم و سیمی می‌توانید مطلب قیمت خانه هوشمند را بخوانید تا سوال های شما در رابطه با قیمت انواع سیستم های هوشمند پاسخ داده‌شود. بسته به امکانات موردنیاز و بودجه می‌توان سیستم‌های مختلفی را برای خانه هوشمند طراحی نمود .

جهت مشاوره رایگان می‌توانید با ما تماس بگیرید کارشناسان فنی پاسخگوی سوال های شما درباره سیستم های خانه هوشمند هستند.

سوال 5: به صورت خلاصه پروتکل چیست ؟

یکی از سوالات متداول مشتریان در رابطه با انواع پروتکل هاست. پروتکل به روش و توافق انتقال داده گفته می‌شود که معمولا دارای یک مرجع پشتیبانی‌کننده در دنیا می‌باشد. پروتکل‌های استاندارد خیال شما را بابت پشتبانی ، توسعه‌پذیری و یکپارچگی راحت می‌نماید. به طورمثال پروتکل رایج خانه هوشمند به صورت بیسیم  Zwave می‌باشد که به بیش از 700 شرکت در سراسر دنیا محصولات خود را بر پایه‌ی Zwave تولید می‌نماید . همچنین پروتکل رایج خانه هوشمند به صورت سیمی پروتکل KNX می‌باشد.

برای آشنایی بیشتر با پروتکل Zwave می‌توانید مطلب پروتکل Zwave و مزایای آن را مطالعه کنید.

سوال 6: پشتیبانی و خدمات خانه‌های هوشمند چگونه است؟

بحث پشتبیبانی و خدمات پس از فروش یکی از مهم‌ترین سوال هاییست که ذهن مشتریان را درگیر می‌کند. در صورت استفاده از پروتکل استاندارد پشتیبانی و خدمات خانه های هوشمند توسط بسیاری از شرکت‌ها فارغ از برند و نوع کالا صورت می‌گیرد. شرکت هوش گستر آرکا با بهره‌گیری از مجرب‌ترین افراد فنی در زمینه برق و کامپیوتر آماده اراِئه خدمات در کلیه‌ی پروتکل‌های استاندارد می‌باشد.

سوال 7: خانه هوشمند دردسرزا نمی‌باشد؟

جواب این سوال به صورت مطمئن خیر می‌باشد. متاسفانه برخی افراد غیرمتخصص بدون پشتوانه علمی اقدام به پیشنهاد و راه‌اندازی سیستم‌های خانه هوشمند کرده‌اند . که علاوه براینکه نتوانسته‌اند سیستم را به طور صحیح و کامل راه‌اندازی نمایند، در ارائه خدمات و آموزش ساکنین نیز کم لطفی می‌نمایند. در صورت اجرا صحیح و آموزش ساکنین ، خانه هوشمند بهترین گزینه برای سیستم برق ساختمان خواهد بود.