مقالات خانه هوشمند

نکات مهم در انتخاب خانه هوشمند

سیستم خانه هوشمند مطابق با نیازهای خانواده

این مطلب برای کسانی که تصمیم به انتخاب یک خانه هوشمند جهت ارتقا رفاه و امنیت خود دارند مفید است. در هنگام انتخاب سیستم هوشمند به موارد زیر توجه فرمایید:

1- آیا سیستم ارائه شده تمام خواسته های شما را براورده می کند؟

ممکن است در زمان استفاده از سیستم هوشمند 2 اتفاق برای شما بیافتد: اول اینکه سیستم برخی از نیازهای شما را پاسخ ندهد. مثلا سیستم پیاده سازی شده تنها روشنایی محل را به صورت هوشمند کنترل کند، در صورتی که شما سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند نیز نیاز داشته باشید. و دوم اینکه سیستم علاوه بر نیازهای شما کارایی بیشتری نیز داشته باشد، که علاوه بر صرف هزینه بیشتر، گاهی اوقات کار کردن با سیستم را دشوار می کند. برای انتخاب بهتر میتوانید قبل از خرید سیستم هوشمند لیستی از نیازها و انتظارات خود تهیه کنید.

2- گارانتی و خدمات پشتیبانی محصول به چه صورت است؟

اکثر شرکت های هوشمندسازی محصولات خود را بین 1 تا 4 سال گارانتی می کنند. با این حال از گارانتی معتبر محصولات قبل از خرید سیستم هوشمند، اطمینان حاصل کنید.البته لازم به ذکر است که مدت زیاد گارانتی، دلیل بر بهتر بودن محصول نیست و ممکن است محصولی که 1سال گارانتی دارد به مراتب با کیفیت تر از محصولی باشد که 4 سال گارانتی دارد. گارانتی تنها به شرکت تولید کننده بستگی دارد. خدمات پس از فروش هم از واجبات سیستم های هوشمند است و بدون خدمات محصول هیچ اعتباری ندارد. شرکت هوش گستر آرکا جهت رفاه حال مشتریان خود 10 سال خدمات پس از فروش برای تمای محصولات خود در نظر گرفته است.

3- قابلیت اطمینان سیستم ارائه شده چقدر است؟

به راحتی نمی توان میزان قابلیت اطمینان سیستم را سنجید اما فاکتورهایی در درجه اطمینان دخیل هستند.از جمله : برند محصول، رزومه شرکت، نمونه کارهای اجرا شده، میزان رضایت مشتریان و…. شرکت هوش گستر آرکاجهت تضمین کیفیت محصولات خود طرح 1ماه تست رایگان برای تمامی سیستم های ارائه شده اجرا می کند.

4- حدود بودجه ای که برای خرید سیستم هوشمند در نظر گرفته اید چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت سیستم های هوشمند مختلف به مطلب قیمت خانه هوشمند سر بزنید. شرکت هوش گستر آرکا اجرا کننده کلیه برندها از جمله zipato , mco home , zennio , schnider و … می‌باشد.

در صورت نیاز به آشنایی بیشتر با این سیستم ها به مطلب “سوالات رایج در زمینه خانه هوشمند”مراجعه فرمایید.